Internette Reklam

Logaritma Adex Network Nedir?


  • Logaritma’nın performans bazlı networküdür.
  • Türk ve yabancı, yüksek trafikli sitelerin, ortak bir platformda tüm hedeflemelerin yapılmasına imkan veren bir altyapı ile fazla envanterlerini birleştirmeleri üzerine kurulu bir sistemdir.
  • Amaç, en iyi geri dönüşü en iyi fiyata almaktır.
  • ROI maksimizasyonu temeline dayalıdır.

Adex’in Faydası Nedir?


  • Her bir gösterimin reklamverenin hedefleri açısından değerini hesaplayan akıllı bir reklam satınalma sistemidir.
  • CPM, CPC, CPA, dCPM modellerinde satınalma yapar.
  • Hangi modelde, ne harcama yapacağını reklamveren belirler, sistem uygular.
  • Artık nereye reklam verdiğiniz değil, kimi hedeflediğiniz önemlidir:
  • Eğer hedef kitlenize en doğru şekilde ulaşmak istiyorsanız, onları nerde yakaladığınız değil, onları yakalamanız artık önem kazanıyor.

Adex Nasıl Çalışır?


  • Adex optimizasyon yapar:
  • Yayıncı, reklamveren ve kreatifi değerlendirerek, öğrenme yeteneği ile öngörüde bulunur.
  • Sistem verilen hedef doğrultusunda en doğru yaynı yapmak için sürekli sorgulama yapar.
  • Yalnızca verilen hedeflerde yayın yapılır ve online olarak eCPM kriterleri ile raporlanır.
  • Hedeflemede kullanıcı davranışı temel alınır.
    • Hangi sayfa,hangi sıklıkta,ve ne zaman kullanıcı tarafından ziyaret ediliyor?
    • Bir kullanıcının mevcut davranışının önemi, kullanıcı geçmişi ve mevcut davranışın içeriği ile        karşılaştırmalı olarak, gerçek zamanda değerlendirilir ve algoritmik olarak ağırlıklandırılır.
    • İlgi ağırlıklandırması, kullanıcının ilgi alanının etkililiğini tanımlamak amacıyla doğrudan hedeflemede kullanılır.

Reklamveren İçin Avantajları Nelerdir?


  • Sistemin sunduğu doğru profilleme sayesinde, hedef kitlenize dolayısıyla kampanya     hedeflerinize ulaşabilirsiniz.
  • Hedef kitlenizin internet alışkanlıklarına göre kampanya stratejileri ve kampanya hedefleri oluşturabilirsiniz.
  • Tüketici davranış ve satın alma alışkanlıklarını gözlemleyerek farklı, yaratıcı ve satışı artırmaya yönelik kampanya conceptleri oluşturabilirsiniz.
  • Sistem, size doğru profilleri sunarak etkin bir bütçe yönetimi yapmanızı sağlar. Böylece bütçe israfını önleyerek daha verimli bir internet medya planlama/satın alma imkanına sahip olursunuz.
  • Sistem şeffaftır. Sistemin ürettiği kampanya analiz raporları ile, kampanya hazırlık aşamasında, hedeflemiş olduğunuz profillerin ve satın aldığınız Ad Impressionların reklam gösterim performansını kampanya bitiminde görebilirsiniz.

Yayıncı İçin Avantajları Nelerdir?


  • BT, hedeflenmeyen reklamlara göre, daha fazla eCPM sağlar.
  • BT yeni bir reklam envanteri sunar.
  • BT teknolojisi sayesinde farkındalık düzeyiniz arttığı için reklamveren ve ajanslar cephesinde tercih edilir hale gelirsiniz. Böylece site envanterinizin ve hedef kitlenizin değerini artırabilirsiniz. BT teknolojisine dayalı internet reklamcılığı, yayıncılara daha fazla pazarlık gücü sunar.
  • Sitenin ana sayfa dışındaki, satılmayan bölümleri reklamveren için satın alınabilir envanter haline gelir.
  • BT tekil kullanıcı profilleri oluşturarak, kişiye özel reklam gösterimi sağlar. Kullanıcıya ilgi alanına göre reklam gösterimi yapıldığı için reklam kampanyasının başarı oranı artar. Kampanyadan istenilen verim alındığında reklamveren medya planlarında sizi tercih etmeye devam edecektir.
  • BT gösterilen reklamların miktarını artırmadan, reklam gelirlerinde artış sağlar.
    BT teknolojisi sayesinde, kullanıcılara yayıncının sitesinden çıktıktan sonra bile, aynı networkteki başka bir sitede reklam gösterimi yapılır.Müşteri networkteki ilgili profile ait toplam trafiğe reklam verdiği için, yayıncı da bu trafiğin içindeki payını alır. Bu sayede yayıncı, büyük yayıncıyla ilgili profilin büyüklüğü sebebiyle rekabet etme şansı yakalar. Böylece, yayıncılar sitelerindeki reklam miktarlarını artırmadan reklam gelirlerini artırmalarını sağlar.